Ml A JÁTÉK MENETE, SZABÁLYA?

 

Ez a játék kétfordulós, tehát két külön délutánra beilleszthető a tábor programjába.

 

A csapatok körben foglalnak helyet, a kérdéseket egymás után kapják, mégpedig úgy, hogy az általuk választott kikötőbe hajóznak. Minden kikötőnek megvan a maga „témaköre". Ahhoz, hogy a játék kiegyenlített legyen a köröket mindig másik csapat kezdje! Erre azért van szükség, mert ha egy kikötőben több hajó áll, és az a csapat, aki éppen a kérdést kérte, nem tudja a választ, akkor az előtte beérkező hajó elrabolhatja a kérdést.

 

A jó válaszért 2 hal jár, de ha rossz a válasz a csapat a meglévő készletéből 2 halat visszadob a vízbe, azaz visszaadja a játékvezetőnek.

Ha a másik csapat elrabolta a kérdést és jó választ adott, a kérdést kérő csapat a meglévő halkészletéből átad két halat a jól válaszolóknak.

 

Ha egy csapat passzol, 1 halat vissza kell dobnia.

Passzolás esetén az előtte befutott hajó utasai adják meg a választ.

 

Az útvonalat minden csapat maga választja meg, de mindenkinek egyszer minden kikötőben le kell horgonyozni. Egy papírra jegyezzük fel, hogy melyik hajó, melyik kikötőben járt már!

 

Minden csapatban legyen egy kapitány, aki megmondja a válaszokat. (Természetesen a többiekkel való egyeztetés után).

 

Az első fordulót az nyeri, aki a legtöbb halat összegyűjti, de jutalmakat csak a második forduló után adjunk. A második fordulót az ott leírtak alapján értékelhetjük Az értékelés és eredményhirdetés alapigéje a szőlőmunkások példázata, ahol mindenki egyformán kap!

Minden csapat ugyanazt az ajándékot kapja, akármennyi halat, vagy pontot is gyűjtött!

 

Hangsúlyosan mondjuk a csapatoknak, hogy az ismeretlen szavaknak, fogalmaknak nézzenek utána a lábjegyzetben, vagy a Biblia utolsó oldalain található magyarázó jegyzetekben, vagy kérdezzék bátran a táborvezetőket!