SÁNTAISKOLA

 

 

Először is lerajzoljuk az iskolát:

(A számokat nem kell beleírni, most csak a magyarázat kedvéért szerepelnek.)

Kell a játékhoz még egy-egy cserépdarab. Kiolvassuk a kezdőjátékost. A kezdő az első kockába dobja a cserepet, majd az 1. kockát; átugorva, fél lábon végigsántikál a 2. és 3. kockán. A 4. és 5. kockában mind a két lábát letéve megpihen, továbbugrik a 6-ba, majd a 7. és 8-ban két lábát letéve megfordul és visszasántikál. Az 1. kockából fél lábbal kirúgja a cserepet.

A negyedik kockától kezdve a cserepet nem lehet egyből kirúgni, hanem csak kockáról kockára haladva! (Ilyenkor sem szabad belépni más "iskolájába" vagy közben lábat cserélni!)

Így dobunk folyamatosan a többi kockába, mindaddig, míg el nem vétjük a dobást, vagy nem tudjuk kirúgni a cserepet. Aki elvéti, kiáll, és a következő kezd. (A kieső majd a második menetben folytathatja, ahol az előző menetben hibázott!)

Ha a játékos mind a nyolc kockába dobott, az ábra elé áll, és háttal - feje fölött hátradobja a cserepet az ábrába. Ha a cserép valamelyik kockába csík, és nem ér vonalat, a játékosnak van egy „iskolája", beleírja a nevet vagy a kezdőbetűt. Oda a többi játékos már nem léphet, s a cserepét sem dobhatja, mert megbukik, vagyis kiesik! Ha a hátradobott cserép vonalra vagy az ábrán kívül esik, a játékos csak a következő menetben dobhat hátra. Az nyer, akinek a legtöbb iskolája van.