GOMBLERAKÓSDI

 

 

Egy rajzpapírra hat kört rajzolunk, 1-től 6-ig megszámozzuk. (Rajzolhatunk krétával deszkára, asztalra, aszfaltra stb.) Kell hozzá még játékosonként hat darab gomb (vagy kavics, vagy babszem) és egy dobókocka.

Szétosztjuk a gombokat, és az első játékos - kiolvassuk, ki legyen az - elkezdi a dobást a kockával: amennyit dob, abba a számú körbe betesz egy gombot. Azután a többiek ugyanígy dobnak és raknak. De ha egy játékos pl. négyet dob, és a négyes számú körben már van gomb, nem tehet, sőt azt is fel kell vennie, ami a körben van. Kivéve akkor, ha hatost dob! Ilyenkor kétszer dobhat: egy gombot tesz a hatos körbe s egyet abba, ahányast dobott. (Minden hatos dobás után újra dobhatunk, tehát ha valaki két hatost dobott egymás után, akkor háromszor dob stb.)

Idáig egyszerű, az nyer, aki hatosokat dobál. Igen ám, de van még egy szabály: akár hatost dob valaki, akár nem, ha egy körben már három gomb van, és ö tenné a negyediket, az egészet fel kell vennie.

Az nyer, aki először lerakta az összes gombját. De tovább játszunk a második, a harmadik helyért.

A következő játékban az első helyezett kezd, a második folytatja, utána a harmadik és sorrendben a többi játékos dob.