MALOMJÁTÉK

 

 

Ketten játsszuk. Ha nincs malmunk, rajzoljunk egyet keménypapírra: három négyzetet rajzolunk egymásba, a négyzeteket a négy oldalukon összekötjük. Minden sarokra nagy pontot jelölünk.

Mindegyik játékosnak 9-9 babszeme, gombja vagy korongja van.

Kiolvassuk a kezdőt. Az egyik pontra teszi a gombját. Utána a másik rakja valamelyik pontra. így raknak egymás után. (Világos, hogy különböző színű vagy alakú legyen a gombunk, hogy meg tudjuk őket különböztetni!)

Ha valaki három gombját egymás mellé tudja rakni a vízszintes vagy a függőleges vonalakon, annak van egy malma! Aki malmot csinál, leveheti az ellenfél egyik gombját. (De csak azt, amelyik nincs malomban. Malmot nem lehet megbontani.)

Ha mindenki felrakta a gombját, kezdődik a tologatás: csak a vonalakon szabad tologatni a következő pontig. Persze ha nincs hely, akkor nem lehet tologatni! Kinyithatjuk-zárhatjuk pl. a malmunkat. Amikor zárjuk, mindig leveszünk egy szabad gombot az ellenféltől.

Lehet csinálni csiki-csuki malmot: két malmot úgy helyezhetünk el egymás mellé vagy alá, hogy egy gomb tologatásával mindig zárjuk az egyik malmot! Ez nagy előny, hiszen minden lépésünkkel leveszünk egy gombot!

Persze az ellenfél igyekszik a malmunk közé lépni vagy a nyitott malomból levenni egy gombot!

Akinek három gombja maradt, ugorhat: bármelyik üres pontra teheti. Malmot is csinálhat.

Akinek már csak két gombja maradt, vesztett, kettőből nem lehet malmot csinálni!