ÓRIÁSKÍGYÓ

 

Ki nem hallott még az óriáskígyóról ? Bámulatos ügyességgel siklik át minden akadályon!

Bámulatos ügyességünk nekünk is van, játsszunk hát óriáskígyót!

Mindjárt alakítsunk is két kígyósort, mégpedig úgy, hogy sorba állunk, és megfogjuk az előttünk levő vállát. (A létszám egyenlő legyen!)

De hogy mulatságos is legyen a játék, jelöljünk ki alkalmas terepet, ahol természetes akadály is van: fa, bokor, árok, sövény, gödör, patak stb. A hely két végén egymással szemben húzzunk két vonalat, ott áll majd a két óriáskígyó. A terepet megtűzdelhetjük mesterséges akadá­lyokkal is:

Küszöb: fatörzsből, téglából vagy egymásra rakott gyeptéglákból.

Kapu: két leszúrt botra keresztbe kötözünk egy harmadikat, jó alacsonyan, hogy le kelljen hajolni.

Híd: terelőkorláttal, kétoldalt leszúrt botokra kötözzük a korlátokat.

Körlabirintus: szinten leszúrt botokkal vagy kővel alakítjuk ki, csak egy bejárata legyen. Az a jó, ha a labirintus hosszú, mert így bele tud tekeredni a kígyó!

Árok: ha nincs, jelölünk, de akkorát, hogy át lehessen ugrani.

Domb: gyeptéglából, földből.

Békaügetőpálya: kétméteres egyenes szakaszt jelöljünk ki, oldalt lefektetett botokkal, gallyakkal.

Hogy a játék még mulatságosabb legyen, az óriáskígyó szemét kössük be! (Vagyis az első, a vezető játékosét!)

A két óriáskígyó feláll a saját induló vonalára, és sípszóra vagy számolásra elindulnak. A cél a szemben levő vonal! Az az óriáskígyó nyer, amelyik hamarább odaér!

Igen ám, de mindegyik óriáskígyónak egyszer végig kell mennie minden akadályon! (Azokon, amelyeket felsoroltunk, vagy ha fa is közbeesik, előtte meg kell egyezni, hogy mit csinálunk ott. Pl. a fát egyszer vagy kétszer megkerülni, a patakban lábat mosni, a bokor mellé lefeküdni stb.)

Az akadályok sorrendje nem számít, csak az a lényeg, hogy egyszer át kell menni mindegyiken.

Olyan eset is előfordulhat, hogy a két óriáskígyó egyszerre ér valamelyik akadályhoz. Mi történik ilyenkor ? Mindig annak az óriáskígyónak van előnye, amelyik arccal a célja felé (a szemben levő vonal felé) áll. S ha mind a kettő arra áll? Akkor annak van elsőbbségi joga, amelyik test jobban merőleges a célra. (Több játékos áll arccal a vonal felé.) A másik kígyónak ilyenkor gyorsan el kell siklania a következő akadályhoz, vagy meg kell várnia, amíg a versenytárs elhalad. És hogyan történik az irányítás ?

Úgy, hogy a kígyó teste irányít: jobbra, balra, ugrani, lehajolni stb. Azért nem árt, ha a kígyó feje, mielőtt bekötik a szemét, alaposan felméri a terepet!

De lehet egy-két tréfát is csinálni! Miután az első játékosok mindent jól megfigyeltek, s bekötik a szemüket, egy-két mozgatható akadályt áthelyezhetünk ! (Pl. a békaügetőpályát a másik oldalra tesszük, a kaput másfelé fordítjuk stb.)

Amelyik óriáskígyó előbb ér a célvonal mögé úgy, hogy a farka belülről érinti a vonalat, az nyer!