NYÚLVADÁSZAT
Kiolvasunk egy vadászt és egy nyulat. Jó sokan játsszuk, hogy sok kört tudjunk alakítani. A többiek ugyanis hármasával körbe állnak, karnyújtásra egymástól, hogy valaki még beférjen közéjük. A köröket a vadász tetszés szerint állíthatja, lehetőleg jó messzire egymástól.
A vadász lehajol, háromig számol. A nyúl két lépésre a vadász háta mögé áll. A vadász „három! "-ra felegyenesedik, a nyúl elfut, a vadász üldözi. A nyúl gyorsan beáll egy körbe, és rámutat egy játékosra - most már annak kell továbbfutnia, ő lesz az új nyúl.
Ha a vadász elcsípi a nyulat, vagy megérinti, helyet cserélnek, a nyúl lesz a vadász, lehajol, számol, s futnak.
Ha a nyúl beállt egy körbe, őt már nem lehet elfogni, de az új nyulat igen! Ezért jó, ha a beálló nyúl arra a játékosra mutat, amelyik a legkönnyebben elmenekülhet. Ha a játékos nem fut el, vagy nem veszi észre a mutatást, ő lesz a vadász, s a vadász a nyúl. Egyszerre két nyúl nem indulhat! Aki rosszul indul, vadász lesz, a régi vadász meg beáll a helyére a körbe.
Minden új vadász úgy kezdi a vadászatot, hogy lehajol, háromig számol, a nyúl meg kétlépésnyire a háta mögé áll, és csak „három!"-ra futhat el!