LÓRA UGRÓS

 

 

Egy játékos leül a padra. Egy másik terpeszbe áll előtte, meghajol, s fejét az ülő játékos ölébe teszi. Az ülő befogja a meghajolt játékos szemét, hogy ne leselkedjék.

A többi játékos lesz az ugró. Egy közülük felugrik a befogott szemű ló hátára. Annak ki kell találnia, hogy ki ül a hátán. A kitaláláshoz hármat kérhet az ugrótól: „Fütyülj! Köhögj! Tüsszents!"

Az ugró fütyül, köhög, tüsszent. Akkor a ló próbálja kitalálni az ugró nevét. Ha kitalálta, akkor az ugró is ló lesz, vagyis beáll mögéje négykézláb, fejét a ló combja közé dugja, hogy ne leselkedhessék. A következő ugró már az ő hátára ugrik, s neki kell kitalálnia a három kérés után a nevet.

Ha nem találta ki az ugró nevét, akkor új ugró ugrik a hátára, s újra találgatnia kell.

A padon ülő játékos ellenőrzi, hogy helyes nevet vagy rosszat mondott-e a ló.

Addig játsszuk, amíg az ugrók el nem fogynak.