KAKUKKJÁTÉK

 

Ismeritek a kakukkot, ugye? Zeng a hangjától az erdő. S van egy jellemző tulajdonsága: nem rak fészket, hanem más madár fészkébe furakszik bele.

Kiolvassuk az első kakukkot, a többi játékos más madár lesz, rögtön fészket is építenek: kört húznak, nem túl közel egymáshoz, összevissza is lehet. Mikor minden fészek készen van, a kakukk kijelöl egy bogarászóhelyet ott, ahol neki előnyösebb. Két párhuzamos vonalat húz, vagy egy nagy kört. Itt szerzik majd be a madarak a reggelijüket, az ebédjüket és a vacsorájukat. (Összeszedünk egy csomó kavicsot vagy gesztenyét, vagy száraz falevelet, ez lesz a madarak étele.)

Azután mindenki beáll a fészkébe, kivéve a kakukkot, hiszen neki nincs, ő más fészkek körül ólálkodik. Mikor elég messzire kerül a bogarászóhelytől, az egyik madár elkiáltja magát: „Reggeli!" Erre mindenki - a kakukk is - a bogarászóhelyre fut, felkap valamit onnan, s igyekszik vissza a fészkébe. Illetve bármelyik fészekbe bárki beállhat. A kakukk is igyekszik betolakodni valamelyik fészekbe. Akinek nem jutott fészek, az lesz az új kakukk. Most ő ólálkodik a többiek körül. Most azt kiáltja valamelyik madár, hogy: „Ebéd!" Újra mindenki a bogarászóhelyre fut. De hogy a kakukknak ne legyen könnyű, sohasem állhat meg, mindig mozognia, lépkednie kell. Mégpedig egyik fészektől a másikig!

Ebéd után jön a vacsora. Ha egy kakukk háromszor sem tud fészket foglalni (persze nem szabad lökdösődni, aki hamarább betette a fél lábát, azé a fészek!), megbüntetjük. A büntetése pedig a következő: minden fészekhez odamegy, és megkérdezi: hány óra? A válasz különböző lehet: három bukfenc, két fél láb, hat négykézláb, tíz békaügetés és így tovább. Ha megkapta a büntetését, új kakukkot olvasunk ki.