ÁLLATKERT

 

 

Kiolvassuk a vadászt, kiküldjük a szobából.

A többi játékos egy-egy állat lesz az állatkertben. Pl.: oroszlán, zsiráf, majom, kígyó, sas, papagáj, zebra, teve, víziló, medve, tigris stb. Laza sorba felállnak, hogy legyen hely a mozgásra. Behívják a vadászt.

A vadász megáll az ajtóban, s egy pillanatra minden állatnak a saját hangján kell ordítozni, de csak egy pillanatra. (Pl. az oroszlán bőg, a majom makog, a kígyó sziszeg, a medve dörmög, a sas rikolt, a papagáj emberi szavakat mond stb. Ha valamelyik állat hangjában nem vagyunk biztosak, inkább hallgassunk: állatunk éppen be van rekedve vagy alszik!)

A hangzavar után a vadász sorba járja a ketreceket, nézegeti-méregeti az állatokat. Az illető játékosnak utánoznia kell azt az állatot, amit éppen ráosztottak. (Az oroszlán pl. dühösen vicsorít, eszi a húst, vagy ha már más nem jut eszébe, alszik.) A vadász figyelmesen nézi, próbálja kitalálni, milyen állat áll előtte. Ha nem tudja a mozdulatokból, kérdezhet is, ilyeneket: „Mit eszel? Húst? Levelet, banánt, hajat stb. ?" A kérdezett igent vagy nemet bólint.

Ha a vadász az állatkertből nem tud három állatot kitalálni, újra kimegy. Ha kitalálta, új vadászt olvasunk ki.

Persze a vadász már az ajtóban figyel, s azokra az állatokra összpontosít, melyeknek a hangját felismerte, de minden ketrec előtt el kell mennie.

A játékosoknak meg hűségesen kell utánozniuk a rájuk osztott állatokat, és helyesen kell felelniük a kérdésekre!