NAGY ISKOLA

 

 

Csin�lunk egy nagy c�lt�bl�t kem�nypap�rb�l, deszk�b�l, m�anyag lapb�l stb. A c�lt�bla k�zep�be akkora lyukat v�gunk, hogy a labda k�nyelmesen �tf�rjen rajta. A c�lt�bl�t fel�ll�tjuk (�gra k�tj�k, r�dra er�s�tj�k, l�nyeg az, hogy a lyukat ne z�rjuk cl, a labda szabadon �tmehessen rajta). A c�lt�bl�t�l t�z nagy l�p�sre vonalat h�zunk: ez lesz az els� oszt�ly. Innen egy-egy nagy l�p�sre �jabb vonalakat h�zunk: m�sodik, harmadik, negyedik, �t�dik �s hatodik oszt�ly.

Kiolvassuk a dob�s sorrendj�t: els�, m�sodik stb. dob�.

Az els� dob� az els� oszt�ly vonal�ra �ll, �s h�romszor k�s�rletezhet. Ha �tmegy a lyukon a labda, h�tr�bb l�phet a k�vetkez� oszt�lyba. Ha nem tal�l, marad, ahol van, s a k�vetkez� menetben onnan dob.

Vagyis minden sikeres dob�s ut�n �j oszt�lyba l�p�nk.

Aki a legmagasabb iskol�t el�bb kij�rja: tan�r lesz. Hat l�p�sr�l minden j�t�kosra sorban annyit dobhat, ah�ny oszt�llyal az lemaradt t�le. (Pl. az �t�dik oszt�lyosra egyet, a m�sodik oszt�lyosra n�gyet stb.! A dob�sokat t�rni kell, nem szabad elszaladni, legfeljebb a h�ts� fel�nket ford�thatjuk fel�je.)

A k�vetkez� tan�r is dob, de csak a n�la rosszabbakra, ez vil�gos. �gy dobunk, m�g csak k�t j�t�kos nem marad. (Az utols� m�r nem tud kire dobni.)