KARÓVERŐ

 

 

Két vagy több csapatot alakítunk. A csapatok egy vonalban, egy-egy indulóvonalat húznak a földre. A vonaltól tíz-húsz lépésre minden csapat leszúr egy karót úgy, hogy egyenlő távolságra álljanak ki a földből (a karók is egyformák legyenek), a karók mellé egy-egy kalapácsot, dorongot vagy követ, téglát tesznek. A csapatok az indulóvonalak mögül háromra egyenként a karójukhoz futnak, s egyet ütnek rá, majd visszafutnak, váltanak, s a következő játékos szalad a karóhoz, egyet üt, visszafut, vált. (Ha melléüt, az is egynek számít, nem üthet többet!) Mikor valamelyik csapat utolsó játékosa is visszaért, elkiáltja magát, hogy kész! Erre a többi csapat is abbahagyja a futást-váltást. Ha már úton van, vagy a karó mellett áll valaki, az sem üthet!

Ekkor megmérik a karókat, és az a csapat győz, amelyik jobban leverte! Tehát az a csapat is győzhet, amelyik nem váltott végig, ha jó nagyokat ütött!

(Ha a karó eldől egy ütéstől, akkor csak a következő játékos állíthatja fel egy ütéssel. Lehetőleg egyforma kalapácsokat, köveket használjunk!)