�j n�v

 

 

&

J�kob tusakodott Istennel, �s �j nevet kapott (l M�z 32). A Szentir�sban a neveknek szem�lyis�gre utal� jelent�se van. J�kobb�l (jelent�se: csal�) Izrael lesz (Isten harcosa). Az �j n�v az Istennel val� kapcsolatban megv�ltozott embert is szimboliz�lja (l�sd L�vib�l M�t�, Saulb�l P�l...). A Jel 2,17-ben a gy�ztesnek feh�r k�vecsk�n �j nevet ad az �r.

 

s

A j�t�k hittan�r�n elfoglalt helye:

Minden�tt haszn�lhat�, ahol a t�rt�netben valaki �j nevet kap. �gy J�kob tusakod�sa t�rt�net�ben (1 M�z 32), L�vi elh�v�s�n�l (Mt 9,9-13). Saul damaszkuszi �ton t�rt�nt megt�r�se le�r�s�n�l (ApCsel 9). A reform�tus hittanterv szerint e t�rt�netek 2. oszt�lyban ker�lnek el�.

A j�t�k �j ismeretet feldolgoz� �r�n, gyakorl� vagy �sszefoglal� �r�n egyar�nt j�tszhat�.

 

'' '''

Nagyobb gyermekek, s�t ifj�s�gi csoportok is sz�vesen t�ltik egy�tt az id�t ifj�s�gi �r�n vagy t�borban e j�t�k mellett.

 

¥

Ha teremben j�tszunk, a gyerekek k�rben �ljenek. A terem �trendez�s�vel ez a legt�bb helyen megoldhat�. Mindenki kap egy m�sik nevet, egy bibliait. Egy gyereknek bek�tj�k a szem�t, � �ll k�z�pen. K�t nevet mond a bibliai nevek k�z�l, tulajdonosuknak helyet kell cser�lni. Ek�zben a k�z�pen �ll� bek�t�tt szem� gyerek megpr�b�lja az egyiket elkapni. Ha siker�l, �tadja a s�lat (kend�t) a megfogott gyereknek, s most az � szem�t k�tik be, � mond k�t �j nevet. Ha nem kapja el egyik sz�l�tott nev� gyereket sem, a t�bbiek tapssal jelzik, hogy a helycsere megt�rt�nt. �jabb neveket mond. H�rom sikertelen pr�b�lkoz�s ut�n valakivel cser�lhet.

 

A nevek k�r�t sz�k�thetj�k, pl. a pr�f�t�k vagy a kir�lyok nevei k�z�l v�lasztunk, ami m�r nagyobb bibliaismeretet ig�nyel. Lehet bibliai asszonyok neveivel, esetleg v�rosok, foly�k, hegyek neveivel folytatni. Sorra ker�lhetnek egyh�zt�rt�neti szem�lyek is.