Ki volt ott, mi volt ott?
&
Bármely ószövetségi vagy újszövetségi történet feldolgozható a játék segítségével.
s
Különösen alkalmas arra, hogy a már tanult történeteket a gyerekek a játék segítségével elmélyítsék. Ismétlő és összefoglaló órák tehetők általa színesebbé. De nagyon hasznos időtöltés a nyári esős bibliatáboros napokon, vagy a táborozás estéin is.
'' ''' ''''
Mivel különböző nehézségi fokúak a bibliai történetek, szinte minden korosztálynál alkalmazható. (Ifjúsági táborban is nagyon élvezték a fiatalok.)
¥
Egy önként jelentkező kimegy a teremből. A bent maradók megállapodnak egy történetben, amit majd a kint lévőnek ki kell találnia. Ő lesz a kérdező. Két kérdést tehet fel, egyszerre csak az egyiket: „Ki volt ott?" vagy „Mi volt ott?" Sorban megkérdezi a gyerekeket, akik a történet ismeretében válaszolnak, mindig csak egy személyt vagy dolgot megnevezve. Ha körbeért, és szükséges, újra kezdi a kérdezést, míg a válaszokból ki nem találja, hogy melyik történetről van szó. Akinél kitalálta, az lesz a következő kérdező. (Ha ez arra motiválná a gyerekeket, hogy túl könnyű válaszokat adjanak, legyen a következő kérdező az utolsó előtti válaszadó, akinél utoljára nem sikerült kitalálni a választ.)
Pl. a kitalálandó történet a „Csodálatos halfogás".
Kérdező: Ki volt ott?
Válaszoló 1: Emberek.
Kérdező: És még ki volt ott?
Válaszoló 2: Jézus.
Kérdező: Mi volt ott?
Válaszoló 3: Sikertelenség.
Kérdező: És még mi volt ott?
Válaszoló 4: Víz. ... Válaszoló 5: Hajó. ... Válaszoló 6: Háló. ...
... És így tovább, míg a kérdező fel nem ismeri, melyik történetről van szó.