Ki volt ott, mi volt ott?

 

 

&

Bármely ószövetségi vagy újszövetségi történet feldolgozható a játék segítségével.

 

s

Különösen alkalmas arra, hogy a már tanult történeteket a gyerekek a játék segítségével elmélyítsék. Ismétlő és összefoglaló órák tehetők általa színesebbé. De nagyon hasznos időtöltés a nyári esős bibliatáboros napokon, vagy a táborozás estéin is.

 

'' ''' ''''

Mivel különböző nehézségi fokúak a bibliai történetek, szinte minden korosztálynál alkalmazható. (Ifjúsági táborban is nagyon élvezték a fiatalok.)

 

¥

Egy önként jelentkező kimegy a teremből. A bent maradók megállapodnak egy történetben, amit majd a kint lévőnek ki kell találnia. Ő lesz a kérdező. Két kérdést tehet fel, egyszerre csak az egyiket: „Ki volt ott?" vagy „Mi volt ott?" Sorban megkérdezi a gyerekeket, akik a történet ismeretében válaszolnak, mindig csak egy személyt vagy dolgot megnevezve. Ha körbeért, és szükséges, újra kezdi a kérdezést, míg a válaszokból ki nem találja, hogy melyik történetről van szó. Akinél kitalálta, az lesz a következő kérdező. (Ha ez arra motiválná a gyerekeket, hogy túl könnyű válaszokat adjanak, legyen a következő kérdező az utolsó előtti válaszadó, akinél utoljára nem sikerült kitalálni a választ.)

 

Pl. a kitalálandó történet a „Csodálatos halfogás".

Kérdező: Ki volt ott?

Válaszoló 1: Emberek.

Kérdező: És még ki volt ott?

Válaszoló 2: Jézus.

Kérdező: Mi volt ott?

Válaszoló 3: Sikertelenség.

Kérdező: És még mi volt ott?

Válaszoló 4: Víz.   ... Válaszoló 5: Hajó.   ... Válaszoló 6: Háló.    ...

... És így tovább, míg a kérdező fel nem ismeri, melyik történetről van szó.