Ki vagyok én?

 

 

&

A teremtésben Isten minden teremtményt olyan tulajdonságokkal ruházott fel, mely azt minden más teremtménytől megkülönbözteti. Ez különösen érvényes az emberre, mert minden személy egyedi, és a másiktól különböző („milliók közt az egyetlenegy" - Kosztolányi Dezső: Halotti beszéd).

A játék során fedeztessük fel a gyerekekkel annak örömét, hogy Isten ajándékaként különbözők: „egyetlenek" vagyunk!

 

s

A játék hittanórán elfoglalt helye:

A teremtés-történethez kapcsolódhat, mint új ismeretet feldolgozó óra, de lehet összefoglaló óra játéka is. A református hittanterv szerint a családról és az állatokról szóló témákhoz lehet kapcsolni 1. osztályban („Mennyei Atyánk szeretete véd a családon keresztül"; „Mennyei Atyánk szeretete Ötletgazdag"). Nagyobb gyülekezetekben, ahol az istentisztelet alatt gyermekmegőrzést végeznek, tartalmas időtöltés lehet a kicsiknek.

 

'

nagycsoport

 

''

1-2 osztály

 

"

Különböző plüss vagy textil állatai az óvodának, gyülekezetnek, esetleg a hitoktatónak biztosan vannak. Egy kosárban minél többféle állatot gyújtsunk Össze! Ne legyen két egyforma közöttük!

 

¥

A gyerekek körben ülnek székeken, esetleg szőnyegen. Mindenki választ egy állatot. Egy gyerek fesz a kérdező, aki körbe megy, és társait sorra megkérdezi az állata nevében: Ki vagyok én?

 

Pl.

ha egy oroszlánt tart a kezében, odamegy a zsiráfot tartó gyerekhez, és kérdez:

- Ki vagyok én? Zsiráfot tartó gyerek:

- Neked nincs olyan szép hosszú nyakad, mint nekem. Nem tudom, te ki vagy, de nem vagy zsiráf.

 

(A válaszoló gyerekek igyekezzenek a különbségeket megfogalmazni. Tilos megmondani, hogy az illető kicsoda. Jelen esetben, hogy ő az oroszlán.) A kérdező tovább megy a nyulat tartó gyerekhez, most őt kérdezi:

- Ki vagyok én? Nyulat tartó gyerek:

- Én sokkal kisebb vagyok nálad, és te bátrabb is vagy, mint én. Nekem viszont hosszabb a fülem, és fürgébben futok. Hmmm... Nem tudom, te ki vagy, de biztosan nem nyúl.

 

Most a kengurut tartó gyerekhez lép a kérdező:

- Ki vagyok én?

A kengurut tartó gyerek:

- Nahát! Neked nincs erszényed? Akkor te nem lehetsz kenguru! Nem tudom ki vagy!

 

Miután a kérdező végigjárta a csoport tagjait, kijelenti:

- Én oroszlán vagyok!!!

A játék megértéséhez szükséges, hogy néhány próbajátékot bemutassunk a gyerekeknek.

 

Ë

Miután az állatok így megismerték egymást, mit tesznek, ha találkoznak az erdőben? Játsszanak el a gyerekek egy-két találkozást spontán módon az állataikkal! (A hitoktató jelölje ki a szereplőket, egyszerre ne túl sokat!)