Ki mondta és kinek?

 

 

&

A játék didaktikai célja és bibliai alapja:

bibliai idézetek elsajátítása, aranymondások gyakoroltatása, tanult történetek ismétlése

A nevelésben elfoglalt szerepe: elvonatkoztatás, következtetés, kreatív gondolkodás fejlesztése

 

'' ''' 3-6. osztályosok

 

"

Didaktikai eszközök:

írólap, íróeszköz, Biblia vagy idézetes gyűjtemény (esetleg magnófelvételről)

 

¥

Önálló munka vár a diákokra, akik figyelmesen meghallgatják a megfelelő hangsúllyal előadott idézetet.

Írásban jelzik:

Ki mondta és kinek?

Esetleg milyen körülmények között, vagy milyen esemény kapcsán?

Ezt közös értékelés, megbeszélés követi.

Pl.: „Hát kutya vagyok én, hogy bottal jössz ellenem?" (Góliát Dávidnak- 1 Sám 17,43)

„Annak a szövetségnek a vére ez, amelyet az Úr kötött veletek." (Mózes a zsidó

népnek - 2Móz 24,8)

„Akit megcsókolok, az lesz ő, azt fogjátok el!" (Júdás a katonáknak - Mt 26,48)

 

1.  Maguk a gyerekek is gyűjthetnek hasonlóakat a Bibliából. Vagy „írhatnak": Mit mondhatott volna valaki ebben a helyzetben, ennek a szereplőnek? Ez utóbbi feladat fejleszti a kreativitást, visszajelzi az elsajátított anyag minőségét (a megértés és alkalmazás szintjét).

 

2.  Szerepekbe is bújhatnak a gyerekek, mely során a dramatizálás élményszintre emeli a játék mondanivalóját.