Ki mondta és kinek?
&
A játék didaktikai célja és bibliai alapja:
bibliai idézetek elsajátítása, aranymondások gyakoroltatása, tanult történetek ismétlése
A nevelésben elfoglalt szerepe: elvonatkoztatás, következtetés, kreatív gondolkodás fejlesztése
'' ''' 3-6. osztályosok
"
Didaktikai eszközök:
írólap, íróeszköz, Biblia vagy idézetes gyűjtemény (esetleg magnófelvételről)
¥
Önálló munka vár a diákokra, akik figyelmesen meghallgatják a megfelelő hangsúllyal előadott idézetet.
Írásban jelzik:
Ki mondta és kinek?
Esetleg milyen körülmények között, vagy milyen esemény kapcsán?
Ezt közös értékelés, megbeszélés követi.
Pl.: „Hát kutya vagyok én, hogy bottal jössz ellenem?" (Góliát Dávidnak- 1 Sám 17,43)
„Annak a szövetségnek a vére ez, amelyet az Úr kötött veletek." (Mózes a zsidó
népnek - 2Móz 24,8)
„Akit megcsókolok, az lesz ő, azt fogjátok el!" (Júdás a katonáknak - Mt 26,48)
1. Maguk a gyerekek is gyűjthetnek hasonlóakat a Bibliából. Vagy „írhatnak": Mit mondhatott volna valaki ebben a helyzetben, ennek a szereplőnek? Ez utóbbi feladat fejleszti a kreativitást, visszajelzi az elsajátított anyag minőségét (a megértés és alkalmazás szintjét).
2. Szerepekbe is bújhatnak a gyerekek, mely során a dramatizálás élményszintre emeli a játék mondanivalóját.