Ki adta fel a hirdetést?
&
A játék didaktikai célja és bibliai alapja:
különböző bibliai nevek és történetek, egyháztörténeti események felidézése és tudatosítása, tantárgyközi feladatok megoldása.
s
A nevelésben elfoglalt szerepe:
analizáló, szintetizáló és következtető gondolkodás, kreatív gondolkodás fejlesztése, készségfejlesztés
'' ''' 3-6. osztályosok
"
Didaktikai eszközök:
írólap, íróeszköz, reklámújság „furcsa apróhírdetések"-kel
Előkészítés:
Reklámhirdetéses újságba előre megírt, a tanult anyaghoz kapcsolódó apróhirdetéseket ragasztunk.
¥
A diákokat csapatokba soroljuk bibliai nevek alapján. Közöljük, hogy néhány érdekes hirdetésre lettünk figyelmesek, melyek jeligékkel vannak ellátva. Az a csapat nyer, amelyik a legtöbb jeligének megtalálja a tulajdonosát. (A feladat motiválóbb, ha minden csapatnak tudunk adni egy-egy reklámújságot.)
Pl:
• Hajóépítő
ácsokat alkalmazok. „Ez nem a Titanic!" jeligére.
• Minden
hajnövesztő csodát megvásárolok. „Frizurát akarok!" jeligére.
• Álomfejtést
az ügyfél lakásán is vállalok. „Fáraó" jeligére.
• Szánom-bánom
vétkem, visszatérnék hozzátok!
A pozitív válaszokat „Tagadás" jeligére kérem leadni a
szerkesztőségben.
• Kenyeret és húst adok ingyen.
Rászorulók „Szárazság" jeligével léphetnek be az újság szociális konyhájára.
A diákok
lapja így fog kinézni:
„Ez nem a Titanic!" - Noé
„Frizurát akarok!" - Sámson
„Fáraó" - József
„Tagadás" - Péter
„Szárazság" - Illés
Ë
1. Írjanak a gyerekek hasonló apróhirdetéseket! Ez a kreatív gondolkodás mellett fejleszti a lényegkiemelő képességet.
2. Magunk is készíthetünk reklámújságot a gyerekeknek, egy-egy téma köré csoportosítva az információkat.
Példaként lásd a „Szamár-info"-t!
Minimális számítógépes szövegszerkesztői tudás elegendő hozzá.
3. Alakítsunk a gyerekekkel „info-szerkesztőséget", s dolgozzunk ki együtt egy-egy „info-témát"! Karácsony előtt készíthetünk „Öröm-info"-t, húsvét előtt „Bárány-info"-t, pünkösd előtt, ül. hittan évzáróra „Gyümölcs-info"-t. (További témák: Pásztor-, Gabona-, Forrás-, Gyermek-, Hála-, Szeretet-info stb.)