„Elveszett ereklyék"
&
A játék didaktikai célja és bibliai alapja:
a tanult anyagrész személyeinek, eseményeinek, összefüggéseinek játékos felidézése és rögzítése
s
A nevelésben elfoglalt szerepe:
empátia-készség fejlesztése, a közösségi szellem, és az egészséges versenyszellem ápolása, a figyelem és a képzelőerő fejlesztése
'' ''' 1-5. osztályosok
"
Didaktikai eszközök:
szó- vagy rajzos kártyák
Előkészítés:
Kis kártyákat készítünk, melyekre ráírjuk egy-egy jellemző bibliai tárgy nevét (vagy rárajzoljuk a képét).
¥
A gyerekeket két csapatra osztjuk, csapatnevet és csapatkapitányt választunk. A két csapatkapitányt kiküldjük a teremből, s a csapattagok „titkos", de jól látható helyre elrejtik a kártyákat, melyeken az „ereklyék" neve (rajza) szerepel. Miután visszahívtuk őket, a csapatkapitányok keresik meg az „elveszett ereklyéket". (Történhet fordítva is: a csapatkapitányok rejtik el a kártyákat a csapattagok számára.) Pontot kapnak a csapatok az összegyűjtött kártyák függvényében.
Ezután a tanító lassan, egymás után, és a csapatoknak felváltva mutatja a kártyákat, s a csapattagok szorgalmasan jegyzetelik az „ereklyék" tulajdonosainak neveit. Ha az ellenfél nem tudja a megfejtést, újabb pont üti a tudós csapat markát. Pl:
véres köntös - József
rézkígyó - Mózes
harsona - Józsué
parittya lapos kővel - Dávid
tüzes szekér - Illés
Ë
1. Azonosulva a szereplővel, a tárgy „gazdája" meséli el, hogy hol, mikor és milyen körülmények között veszítette el az „ereklyét".
2. Monológszerűen a tárgy „mesél" a gazdájáról, ill. elkallódásának körülményeiről.
3. Szóasszociációs játék:
Mi jut eszedbe a rézkígyó (harsona stb.) szóról?
Mi jut eszedbe az előtted szóló társad szaváról?