„Elveszett ereklyék"

 

 

&

A játék didaktikai célja és bibliai alapja:

a tanult anyagrész személyeinek, eseményei­nek, összefüggéseinek játékos felidézése és rögzítése

 

s

A nevelésben elfoglalt szerepe:

empátia-készség fejlesztése, a közösségi szellem, és az egészséges versenyszellem ápolása, a figyelem és a képzelőerő fejlesztése

 

'' ''' 1-5. osztályosok

 

"

Didaktikai eszközök:

szó- vagy rajzos kártyák

 

Előkészítés:

Kis kártyákat készítünk, melyekre ráírjuk egy-egy jellemző bibliai tárgy nevét (vagy rárajzoljuk a képét).

 

¥

A gyerekeket két csapatra osztjuk, csapatnevet és csapatkapitányt választunk. A két csapatkapitányt kiküldjük a teremből, s a csapattagok „titkos", de jól látható helyre elrejtik a kártyákat, melyeken az „ereklyék" neve (rajza) szerepel. Miután visszahívtuk őket, a csapatkapitányok keresik meg az „elveszett ereklyéket". (Történhet fordítva is: a csapatkapitányok rejtik el a kártyákat a csapattagok számára.) Pontot kapnak a csapatok az összegyűjtött kártyák függvényében.

Ezután a tanító lassan, egymás után, és a csapatoknak felváltva mutatja a kártyákat, s a csapattagok szorgalmasan jegyzetelik az „ereklyék" tulajdonosainak neveit. Ha az ellenfél nem tudja a megfejtést, újabb pont üti a tudós csapat markát. Pl: 

 

véres köntös - József

rézkígyó - Mózes

harsona - Józsué

parittya lapos kővel - Dávid

tüzes szekér - Illés

 

Ë

1. Azonosulva a szereplővel, a tárgy „gazdája" meséli el, hogy hol, mikor és milyen körülmények között veszítette el az „ereklyét".

 

2. Monológszerűen a tárgy „mesél" a gazdájáról, ill. elkallódásának körülményeiről.

 

3. Szóasszociációs játék:

Mi jut eszedbe a rézkígyó (harsona stb.) szóról?

Mi jut eszedbe az előtted szóló társad szaváról?