Az el nem küldött levél
&s
Nevelési és oktatási cél:
elmélyítés, írásbeli kommunikáció fejlesztés, érzelmi nevelés
'' ''' 10 éves kortól
"
Eszközigény:
papír, írószer, kellő számban sokszorosított levél
Előkészítés:
Megírunk egy levelet a történet egyik szereplője nevében egy másik szereplőnek.
¥
A sokszorosított levelet kiosztjuk. Hagyunk rá időt, hogy a tanulók néhányszor elolvassák, majd megkérjük őket, gondolkodjanak el rajta, ki írta, kinek írhatta.
Írjanak a gyerekek válaszlevelet a levélírónak a címzett nevében, hű maradva a bibliai történethez (10-12 mondatban)! A legjobban sikerült levelek írói jutalmat is kaphatnak. (Szükség esetén elolvastathatjuk újra az eredeti történetet.)
Példa: „Tisztelt Atyám! Szeretett családom!
Sokáig vándoroltam, míg emberlakta vidékre értem. Számos bűn terhel engem: Nem becsültem meg az örökségemet. Eltékozoltam sok pénzt, dőzsöltem. Már bűnhődtem is érte! Még a disznók moslékját is megettem nagy éhségemben! Leghőbb vágyam az, hogy egyszer újra otthon legyek szerető szüleim és fivérem körében. Meg tudtok nekem bocsátani? Várom válaszotokat!"
(Levélíró: a tékozló fiú. Válaszadó lehet: apa, fivér.)
Javasolt levéltémák: A kánai menyegző (szemtanú); A csodálatos halfogás (szemtanú).