„Beszédes névjegyek"

 

 

&s

Nevelési és oktatási cél:

a nevek használatával személyes kontaktust kialakítani, bizalomszerzési és kommunikációs készség fejlesztése

 

'' Hittanórák kezdő szakaszában, ill. táborozásnál

 

"

Anyag- és eszközigény:

rajzlapok, olló, filctollak

 

Előkészítés:

A rajzlapokból kártyaméretű lapocskákat vágunk, annyit, hogy minden gyermeknek jusson.

 

¥

A tanulók saját keresztnevüket, becenevüket írják a névlapocska egyik oldalára. A másik oldalra olyan tárgyakat rajzolnak, amik kedvenc időtöltésükre vagy jó tulajdonságaikra utalnak. Ha mindenki elkészült, a résztvevők bemutatják „műveiket" a többieknek néhány mondatban. A kártyákkal aztán játszani lehet, ami memóriafejlesztés is egyben: A játékot irányító felnőtt összeszedi és elkeveri a lapokat. Mindenki húz egyet. (Ha véletlenül a saját lapját húzza valaki, húz helyette egy másikat.) Ha azt az oldalát húzza, amelyiken a név van, megpróbálja a kártya hátoldalán lévő információkat felidézni. Pl.: Laci - szeret horgászni, kerékpározni. Ha a kártya visszája van a gyerek előtt, ahhoz a nevet kell társítani. Pl.: Szereti a cicákat, otthon ő ápolja a virágokat - akkor az Éva. (A „telitalálatos" megoldásokat megtapsolhatjuk.) Érdemes erre a játékos ismerkedésre időt szánni, mert erősíti az egymás iránti érdeklődést, ébren tartja a figyelmet.