Olyan játékba hívunk téged, amelyben a Biblia korában fogunk barangolni a képzeleted segítségével. Kérlek, hogy e képzeletbeli út során jegyezd föl egy lapra a lépések száma szerint, hogy merre jártál, mert ennek még jó hasznát veheted. Ha végképp eltévedtél, itt megtalálod a kész "térképet", de ezt csak végszükség esetén vedd el�, különben elrontod vele a játék izgalmát és örömét.
A játék
után a Bibliádban is nyomon követheted, hogy merre
vezetett a kalandos utazás (a
itt
találsz ehhez egy segít� jegyzetet). De most, ha ügyes
vagy, Biblia nélkül is elboldogulsz.
Képzeleted
segítségével szabadon léphetsz el�re és
hátra az id�ben, "jelen lehetsz" a bibliai
eseményeknél, s�t, "részt vehetsz"
bennük, de azok rendjét nem befolyásolhatod. Az
id�nek és a történelemnek is egyedül Isten az
Ura.
A játék során természetesen tévedhetsz rossz útra, "kalandozhatsz" veszélyek között, s�t, még a valóságos történett�l is elszakadhatsz (ilyen gyarló az emberi képzelet). De ha túl messzire merészkedsz a célba vezet� úttól, játékbeli életed véget érhet! Miel�tt ez bekövetkezne, a játékszabály szerint öt lehet�séget kapsz a hiba kijavítására. Jegyezd föl ezt is megtett utad mellé: 5, 4, 3, 2, 1 lehet�ség. Ezen fogod visszaszámolni, hányat használtál már föl. Ez a kevésbé súlyos esetekre vonatkozik, van azonban néhány olyan rossz választás is, amely miatt ezek a lehet�ségek egyszerre lezárulnak. Bárhogyan fogysz is ki bel�lük, a játékot természetesen újra kezdheted - ezért csak játék! -, de jó, ha megjegyzed magadnak: a képzelet szabadságával is lehet rosszul élni!
Még egy dologra szeretnénk figyelmeztetni. A képzelet játéka sohasem pótolhatja a valóságot, nem menekülhetsz álmodozásba a rád váró feladatok el�l. A képzelet éppen abban segíthet neked, hogy jobban, gazdagabban tudd megoldani ezeket a feladatokat.
Most azonban vár a játék!
Kapaszkodj hát
bele a ceruzádba, és lapozgass szorgalmasan - indulunk
az
1. id�pontról, és
"visszarepülünk" a Krisztus születése
el�tti évezredekbe.
Jó utat!
Miskolczy József lelkipásztor
Ha szerencsésen visszaérkeztél, talán
meg tudod mondani, hogy mely bibliai könyvekben barangoltunk...
A Bibliai Barangolók Baráti Köre épp
ilyen tapasztalt utazókat vár a tagjai közé.
Akik bölcs tanácsokkal tudnak segíteni a
bajbajutott barangolóknak, hogy ne kerüljenek
életveszélybe, vagy ki tudjanak jutni bel�le.
Ha
jelentkezel közéjük, a következ�
veszélyhelyzeteket kell felismerned, és azokban
tanácsot adnod (hasonlóakat magad is kereshetsz a
"térkép" segítségével,
hogy felkészültebb legyél):
1. Egyik barangoló társad id�hurokba került. Hová kell �t visszasegíteni, s milyen döntésre biztatni, hogy a helyes úton induljon tovább?
2. Másik társadról az a hír járja, hogy fogságba esett. Az ügy azért különösen veszélyes, mert fel akarják �t áldozni. Hol lehet rajta segíteni, és mivel követte el a hibát?
3. Egy barangol�t szomjhal�l fenyeget a puszt�ban. Hogyan ker�lhetett ebbe a helyzetbe? Hol lehet �t el�rni?
4. Valakit egy ragadozó mancsa el�l kellene megmenteni. Kérdés, hogy hol és hogyan.
5. Egy újabb társadat valahol a pusztában éppen kútba akarják vetni. Hová kell �t segítened, és ott milyen tanácsot adnod, hogy elkerülje ezt a pusztulást?
6. M�svalakit a sivatagos ter�let perem�n v�z fenyeget, m�ghozz� rengeteg. Hogy lehet ez? S hogyan lehet rajta seg�teni?